Lietuvos jūrų muziejaus Delfinų terapijos centras kartu su penkiais partneriais iš Lietuvos ir užsienio įgyvendina inovatyvaus mokymo projektą „Mokinių gebėjimų ugdymas bendradarbiaujant su terapiniais gyvūnais“ (angl. k. Building Skills in Schools Though Training Therapy Animals - BUSTA).
Projektas įgyvendinamas pagal programos „Erasmus+“ 2 pagrindinį veiksmą – Bendradarbiavimo partnerystė. Bendra projekto vertė – 175 207,20 EUR. Lietuvos jūrų muziejui numatytas finansavimas sudaro 34 544,00 EUR. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – 2022-02-28 – 2024-02-27.
Projekto tikslas – vystyti vaikų gebėjimus ir plėsti kompetencijas bendradarbiaujant su terapiniais gyvūnais.
Projektu siekiama priartinti gyvūnų terapijoje naudojamus metodus prie mokymo įstaigų vykdomų programų, atskleisti vaikų gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti, vykdyti komandines veiklas. Projekto veiklomis siekiama plėsti vaikų, kuriems sunkiau sekasi reikšti nuomonę bei trūksta drąsos, kompetencijas, bei vykdyti įtraukųjį mokymą ir inkliuzinį procesą.
Projekte dalyvauja šeši tikrieji nariai ir vienas asocijuotas partneris. Pagrindinis šio projekto pareiškėjas ir vadovas yra Lietuvos jūrų muziejaus Delfinų terapijos centras, kuris veiklas vykdys kartu su Klaipėdos Marijos Montessori mokykla-darželiu. Partneriai iš Belgijos – Europos paslaugų teikėjų žmonėms su negalia asociacija bei Briuselio lauko mokykla, jų asocijuotas partneris Dyadis bei Bulgarijos partneriai: Demokratinio mokymo bendruomenė ir Hipoterapijos fondas. Lietuvoje įtraukios veiklos vyks per delfino pažinimą, Belgijoje – šuns, o Bulgarijoje – žirgo.
Projekto Nr. 2021-1-LT01-KA220-SCH-000034363
Lietuvos jūrų muziejaus Delfinų terapijos centras kartu su penkiais partneriais iš Lietuvos ir užsienio įgyvendina inovatyvaus mokymo projektą „Mokinių gebėjimų ugdymas bendradarbiaujant su terapiniais gyvūnais“ (angl. k. Building Skills in Schools Through Training Therapy Animals – BUSTA). Projektas įgyvendinamas pagal programos „Erasmus+“ 2 pagrindinį veiksmą – Bendradarbiavimo partnerystė. Bendra projekto vertė – 175 207,20 EUR. Lietuvos jūrų muziejui numatytas finansavimas sudaro 34 544,00 EUR. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – 2022 02 28–2024 02 27.
Projekto tikslas – vystyti vaikų gebėjimus ir plėsti kompetencijas, bendradarbiaujant su terapiniais gyvūnais. Šis, sėkmingai įgyvendinamas projektas, jau keliauja prie pabaigos: pradedami projekto sukurtų rezultatų viešinimo renginiai, kurie vyks Lietuvoje, Belgijoje ir Bulgarijoje.
Projekto metu buvo sukurti trys puikūs rezultatai – edukacinis filmas, speciali metodinė knyga bei metodinės gairės. Šiandien kviečiame susipažinti su trečiuoju sukurtu rezultatu – Metodinėmis gairėmis. Jos skirtos mokykloms, terapiją teikiančioms organizacijoms ir asmenų su negalia asociacijoms.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Drauge ugdykime naujus įgūdžius padedant gyvūnams!
BUSTA projektas jau keliauja link pabaigos, tačiau jo metu partnerių sukurti bendri rezultatai bus naudingi dar daugelį metų! Šiame naujienlaiškyje Jūs galėsite susipažinti su tuo, kas planuojama pasibaigus BUSTA projektui, taip pat sužinoti apie rezultatų viešinimo renginį Bulgarijoje bei paskutinį partnerių vadovų susitikimą Lietuvoje !
Beje, Belgijos organizacija EASPD itin intensyviai rengiasi paskutiniam projekto viešinimo renginiui, kuris įvyks jau vasario 22 d. Briuselyje
Lietuvos jūrų muziejaus Delfinų asistuojamos terapijos centro komanda kartu su partneriais iš Lietuvos – Klaipėdos Marijos Montessori mokykla-darželiu, iš Belgijos – Europos paslaugų teikėjų žmonėms su negalia asociacija (EASDP) ir Briuselio – lauko mokykla (QUEST) bei iš Bulgarijos – Demokratinio mokymo bendruomene dvejus metus vykdė gyvūnų asistuojamą projektą, kurio tikslas – per ugdymo procesą, įtraukiant gyvūnus iš terapinių organizacijų, diegti vaikams Europines vertybes bei skatino vystyti Europos identitetą.
Šiame projekte dalyvavo klasės, kuriose ugdomi vaikai be individualių poreikių kartu su integruotais vaikais, turinčiais individualių poreikių. Projekte su vaikais buvo dirbama mažomis grupelėmis, kad visi turėtų galimybes atsiskleisti, vystytų savo lyderystės gebėjimus. Vaikai dalyvavo gyvūnų pažintinėse programose, taip pat sužinojo apie gyvūnų treniravimą, buvo formuojamos komandinės užduotys, kurios padėjo pamatyti stipriausias kiekvieno komandos nario puses. Šio projekto metu partneriai sukūrė mokomąjį filmą, metodinę knygą, gaires mokykloms, organizacijoms, dirbančioms su žmonėmis su negalia. Taip pat projekto metu visi šie sukurti rezultatai buvo pristatomi specialiuose renginiuose – Lietuvoje, Belgijoje ir Bulgarijoje.
Taip pat dvejus metus trukęs projektas virto įdomia idėja – šio projekto rezultatus pristatyti moksliniame kontekste. Dvi projekto autorės – prof. dr. Brigita Kreivinienė (Lietuva) ir Martina Paone (Belgija) apibendrino ir išanalizavo partnerių surinktą tyrimo medžiagą, įskaitant anketas, apklausas, laisvus rašinius ir kt., bei parengė gerosios patirties sklaidos straipsnį, kuris buvo publikuotas Klaipėdos universiteto mokslo žurnale „Tiltai“. Su straipsniu, pavadinimu „Naujas požiūris į vaikų demokratinių įgūdžių įgijimą: įgūdžių ugdymas per terapinių gyvūnų įtraukimą į mokymosi procesą“
Naratyvinės analizės rezultatai atskleidė, jog tokio pobūdžio projektai labai naudingi vaikų ugdymo procese – pagerėjo vaikų įgūdžiai, santykis su savimi ir kitais, su gyvūnais. Suteikus vaikams autentišką praktinę patirtį, galima pagerinti jų pažinimo, socialines ir emocines kompetencijas. Taip pat tyrimas atskleidė, jog veiklos pagerino ir mokytojų minkštąsias kompetencijas. Šio projekto metu gauti tyrimo rezultatai rodo, kad vaikams ir mokytojams svarbus patyriminis mokymosi procesas.
2024 02 05
Šių metų vasario 7 ir 8 dienomis Klaipėdoje įvyko baigiamasis projekto BUSTA partnerių susitikimas. Į įsikūrusį Lietuvos jūrų muziejuje Baltijos jūros gyvūnų reabilitacijos centrą rinkosi partneriai iš Bulgarijos, Belgijos ir Lietuvos. Partneriai susitiko baigiamajame projekto vadovų susitikime aptarti galutinės projekto BUSTA ataskaitos, kuri netrukus bus pristatyta Nacionalinei agentūrai.
Šios dvi darbo dienos buvo labai naudingos, partneriai dirbo ties baigiamąja ataskaita, dalijosi savo patirtimi. Buvo spėta aptarti ir naujai planuojamus projektus, kurie galėtų tapti BUSTA projekto tęstinumu. Susitikime partneriai diskutavo, kaip gyvūnai galėtų būti mokyklos proceso dalimi, padėti vaikams vystyti Europinį identitetą, turėtų galimybę bendrauti su kitų šalių bendraamžiais, vystyti lyderystės gebėjimus, pažinti skirtingas kultūras ir šalis.
Pasibaigus partnerių susitikimui, visa projekto komanda išbandė specialią SOS programą laive, kuris yra muziejaus ekspozicijos dalimi. Šios moderniosios edukacijos ekstremalios patirtys buvo surengtos „Pabėgimo kambaryje SOS“ – muziejuje-laive M52 „Sūduvis“. Kiekviena komanda turėjo galimybę dalyvauti pabėgimo kambario veikloje. Dalyvių laukė įsivaizduojama minų paieškos operacija, kurios metu reikėjo klausytis kapitono komandų, atpažinti ir iššifruoti gautus paslėptus pranešimus, gerai orientuotis aplinkoje, veikti tiek pavieniui, tiek komandoje, būti greitam, drąsiam, atkakliam priimant sprendimus, išbandyti laivo speciali įranga.
Pristatome 5-ąjį BUSTA naujienlaiškį!
Lietuvos jūrų muziejaus Delfinų terapijos centras kartu su penkiais partneriais iš Lietuvos ir užsienio įgyvendina inovatyvaus mokymo projektą „Mokinių gebėjimų ugdymas bendradarbiaujant su terapiniais gyvūnais“ (angl. k. Building Skills in Schools Though Training Therapy Animals – BUSTA). Projektas įgyvendinamas pagal programos „Erasmus+“ 2 pagrindinį veiksmą – Bendradarbiavimo partnerystė. Bendra projekto vertė – 175 207,20 EUR. Lietuvos jūrų muziejui numatytas finansavimas sudaro 34 544,00 EUR. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – 2022 02 28-2024 02 27.
Projekto tikslas – vystyti vaikų gebėjimus ir plėsti kompetencijas bendradarbiaujant su terapiniais gyvūnais. Šis sėkmingai įgyvendinamas projektas jau keliauja prie pabaigos – pardedami projekto sukurtų rezultatų viešinimo renginiai, kurie vyks Lietuvoje, Belgijoje ir Bulgarijoje.
Šiemet tradiciškai gruodžio 4 d. siekiant paminėti Tarptautinę žmonių su negalia dieną, Lietuvos jūrų muziejaus Delfinų terapijos centras kartu su Klaipėdos universitetu bei partneriais: „Litorinos“ mokykla, Klaipėdos Regos ugdymo centru, Šiaulių lopšeliu-darželiu „Pasaka“ bei Techninės pagalbos neįgaliesiems centru prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos surengė festivalį „Aš neabejingas, o Tu?“ Šis festivalis jau nebe pirmus metus skatina inkliuzijos idėjas, žmonių su negalia individualių poreikių supratimą ir bendrystę. Festivalio metu taip pat kvietėme svečius iš Lietuvos bei Ukrainos susipažinti su projekto BUSTA visais trimis parengtais rezultatais – edukaciniu filmu, metodine knyga ir parengtomis gairėmis mokykloms, žmonių su negalia organizacijoms bei organizacijoms, organizuojančioms terapinį procesą.
Šiandien kviečiame susipažinti su projekto antruoju rezultatu čia.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Lietuvos jūrų muziejaus Delfinų terapijos centras kartu su penkiais partneriais iš Lietuvos ir užsienio įgyvendina inovatyvaus mokymo projektą „Mokinių gebėjimų ugdymas bendradarbiaujant su terapiniais gyvūnais“ (angl. k. Building Skills in Schools Though Training Therapy Animals - BUSTA). Projektas įgyvendinamas pagal programos „Erasmus+“ 2 pagrindinį veiksmą – Bendradarbiavimo partnerystė. Bendra projekto vertė – 175 207,20 EUR. Lietuvos jūrų muziejui numatytas finansavimas sudaro 34 544,00 EUR. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – 2022-02-28 – 2024-02-27.
Projekto tikslas – vystyti vaikų gebėjimus ir plėsti kompetencijas bendradarbiaujant su terapiniais gyvūnais. Šis sėkmingai įgyvendinamas projektas jau keliauja prie pabaigos – pardedami projekto sukurtų rezultatų viešinimo renginiai, kurie vyks Lietuvoje, Belgijoje ir Bulgarijoje. Kviečiame susipažinti su pirmuoju projekto rezultatu – edukaciniu filmu, kuriame atskleidžiami projekto užkulisiai bei aptariami projekto rezultatai – vaikai metus laiko dalyvavo įvairiose edukacinėse veiklose, kurios buvo skirtos vystyti demokratinius gebėjimus, skatino susipažinimą su individualiais poreikiais, buvo ugdomas empatiškumas, atvirumas negaliai ir terapinių gyvūnų treniravimo pažinumui. Šis filmukas apie edukacinę kelionę yra sukurtas anglų kalba, tačiau, siekiant kuo didesnės rezultato sklaidos ir prieinamumo galima pasirinkti subtitrus lietuvių kalba
Antrasis projekto rezultatas – metodinė knyga, kurioje subendrinama dalyvių patirtis bei dalijamasi įžvalgomis apie terapinių gyvūnų panaudojimą demokratiškumo įgūdžių ugdymui, o trečiasis projekto rezultatas, kuris irgi bus pristatytas festivalio „Aš neabejingas, o Tu?“ metu yra parengtos gairės mokykloms, žmonių su negalia organizacijoms bei organizacijoms, organizuojančioms terapinį procesą. Tikimasi, kad šie rezultatai ne tik bus naudingi mokykloms, inkliuzijos idėjai bei politikai, tačiau ir taps puikiu proveržiu didesnėms ateities bendrystės sąsajoms bei projektams, kuomet terapiniai gyvūnai puikiai gali būti pasitelkiami ir požiūrio į kitoniškumą, individualius poreikius ar negalią keitimui.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Vienas iš BUSTA partnerių QUEST aktyviai dalyvavo Tarptautinėje demokratinio švietimo konferencijoje (IDEC), vykusioje Katmandu, Nepale, 2023 m. spalį. Renginio metu QUEST atstovas organizavo sesiją, skirtą įtraukties didinimui. Buvo siekiama, kad kuo daugiau vaikų aktyviai prisidėtų prie inkliuzinės praktikos skatinimo. QUEST atstovas konferencijos dalyviams pristatė BUSTA projekto veiklas, apimančias tris projekto partnerių šalis ir skirtingas gyvūnų asistuojamas terapijas. Konferencijoje dalyvavo vaikai iš Santa Fe, Katanmandu, Seulo, Bangalore ir Pondicheri.
Buvo pristatytas BUSTA vaizdo pranešimas apie gyvūnų asistuojamas terapijas, po kurio peržiūros konferencijos dalyviai pasidalino savo atgaliniu ryšiu ir teigiamomis emocijomis. Mokiniai noriai įsitraukė į diskusiją uždavė klausimus, domėjosi kaip jie galėtų įgyti panašios patirties, taip pat dalinosi kokios pristatytos veiklos juos labiausiai sudomino ir kaip tokias veiklas bei patirtis galėtų integruoti į savo mokyklą.
Diskusija išsiplėtė, apėmė ir unikalų Nepalo mokinių santykį su šventomis karvėmis, paskatino diskusijas apie mokykloje susijusias patirtis su drambliais, buivolais bei šikšnosparniais. Ši konferencijos sesija išsiskyrė kaip vienintelis atvejis, kai Nepalo mokiniai dalijosi savo jausmais ir įsitikinimais, ypač apie vegetarizmą ir tvirtą ryšį su karvėmis. Susirinkę tėvai džiaugėsi matydami tarpkultūrinius vaikų mainus. Taip pat konferencijos dalyviai buvo informuoti apie BUSTA kuriamą dokumentinį filmą gyvūnų asistuojamos terapijos tema.
Apibendrinant patirtį Tarptautinėje demokratinio švietimo konferencijoje (IDEC) manome, kad erdvės ir galimybių savarankiškai veikti suteikimas bei leidimas būti pagrindiniais veikėjais socialiniame ir kultūriniame gyvenime, vaikams yra neatsiejama sąmoningo tapatybės kūrimo ir aktyvaus pilietiškumo dalis. Atvirumo ir įtraukties ugdymas yra pagrindiniai įgūdžiai, kurie padės vaikams visą gyvenimą.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Rugsėjo 24–29 dienomis buvo organizuota paskutinioji išvyka į Briuselį, įgyvendinant veiklas projekte „Mokinių gebėjimų ugdymas, bendradarbiaujant su terapiniais gyvūnais (BUSTA)“. Delfinų terapijos specialistai dalyvavo BUSTA Belgijos partnerių inicijuotuose renginiuose. Specialistai vyko į Dyadis organizaciją, kur vyko pristatymas apie terapinių šunų ruošimą bei demonstruota praktinė dalis, stebėtas mokymo procesas, vyko atvira diskusija. Partneriai dalinosi žiniomis ir patirtimis. Buvo dalyvaujama Europos paslaugų teikėjų neįgaliesiems asociacijos (EASPD) veiklose, aplankyta „Ferme Nos Pilifs“ sodyba, kurioje didžiąją dalį darbuotojų sudaro asmenys, turintys negalią. Dalyvauta diskusijoje apie neįgalių asmenų atskirties mažinimą, aktyvesnį įtraukimą į socialinį gyvenimą.
Klausyta paskaita apie EASPD veiklos sritis, partnerių paieškas ir galimybes prisijungti prie jų, kaip paslaugas neįgaliesiems teikiančiai organizacijai. Dalyvauta išvykoje ir paskaitoje Europos parlamente. Paskutinę išvykos dieną projekto partneriai lankėsi „L‘Arbre des Possible“ mokykloje, kurioje specialistai pasidalino patirtimi apie darbą su skirtingais terapijoje asistuojančiais gyvūnais.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
2023 m. vasarą Delfinų terapijos centre lankėsi savanorės iš Vokietijos Kolpingo kolegijos. Kolpingo kolegija yra nepriklausoma jaunimo gerovės agentūra, siūlanti savanoriavimą Azijos, Afrikos, Lotynų Amerikos šalyse bei Vidurio ir Rytų Europoje. Tikslas – didinti jaunimo suvokimą apie socialines ir globalias problemas bei skatinti juos prisiimti socialinę atsakomybę visuomenėje. „Mokykis aktyviai padedant“ – toks savanoriškos veiklos šūkis. Savanoriavimas suteikia galimybę jauniems žmonėms dalyvauti tarpkultūriniuose mainuose įvairiose šalyse ir įgyti patirties.
Liepos 12 -19 dienomis savanorės kartu su delfinų terapijos centro klientais ir jų šeimos nariais aktyviai dalyvavo Delfinų terapijos centre vykusioje meno stovykloje. Savanoriavimo metu pagrindinis dėmesys buvo skiriamas darbui kartu, kasdieniam mokymuisi vieniems iš kitų ir tarpkultūriniam supratimui. Mokėsi tarpusavio supratimo, pagarbos ir tolerancijos. Susipažino su Lietuvos jūrų muziejaus Delfinų terapijos centro veiklomis, bei šiuo metu įgyvendinamu projektu ,,Mokinių gebėjimų ugdymas bendradarbiaujant su terapiniais gyvūnais (BUSTA)“ ir vykdomomis veiklomis.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Drauge auginkime naujus įgūdžius padedant terapiniams gyvūnams!
Kuriant BUSTA projekto dokumentinį filmą, partneriai jau greitai susitiks Briuselyje paskutinėms mokymo-mokymosi veikloms!
Taip pat projekto partneriai kurdami BUSTA dokumentinį filmą, plečia savo akiratį, bei dalinasi patirtimi su įvairiomis mokyklomis visoje Europoje!
Skaitykite toliau ir sužinosite apie tai daugiau!
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Drauge auginkime naujus įgūdžius padedant terapiniams gyvūnams!
Įgyvendinus dvi mokymo ir mokymosi veiklas, BUSTA partneriai gegužės mėnesį susitiko Sofijoje, kur vyko antrasis tarptautinis projekto partnerių susitikimas. Šio susitikimo metu buvo aptarti tarpiniai projekto rezultatai, sutarta dėl rugsėjo mėnesį vyksiančios paskutinės mokymo ir mokymosi veiklos Briuselyje, Belgijoje.
Skaitykite toliau ir sužinosite apie tai daugiau!
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Sofijoje pirmąją gegužės savaitę įvyko antrasis projekto BUSTA partnerių atstovų darbinis susitikimas, kuriame dalyvavo projekto partnerių institucijų darbuotojai. Projekto iniciatoriai pristatė atnaujintas veiklas ir jų įgyvendinimo grafiką.
Susitikimas sukėlė daug naujų idėjų ir vertingos informacijos dalijimosi tarp dalyvių. Pagrindinė diskusija buvo susijusi su projekto rezultatais, kurie numatyti trys:
- Dokumentinis filmas, pristatantis moksleivių susitikimus ir patirtis gyvūnų asistuojamos terapijos metu: delfinų, hipoterapijos ir kaniterapijos, skirtingose šalyse Belgijoje, Lietuvoje ir Bulgarijoje.
- Atliktos veiklos poveikio ataskaita.
- Rekomendacijos mokykloms ir organizacijoms dirbančioms su žmonėmis su negalia.
Kiekvienu projekto rezultatu siekiama skleisti gerąją patirtį, pateikti novatoriškų idėjų, kaip ugdyti įgūdžius mokykloje, didinti specialiųjų poreikių turinčių žmonių įtrauktį ir socializaciją, gerinti skirtingų institucijų partnerystes.
Taip pat buvo suplanuotas paskutinis mokymų ir mokymosi susitikimas (Learning, Teaching, Training), kuris vyks šių metų rugsėjo mėnesį Belgijoje. Vaikai ir suaugusieji iš Demokratinio mokymosi centro turės galimybę apsilankyti Dyadis šunų vedlių dresūros centre ir ten susitikti su savo bendraamžiais iš demokratinės mokyklos.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Pristatome partnerių sukurtą video pranešimą apie mokinių 5 dienų kelionę, kurios metu aplankė projekto partnerių įstaigas ir dalyvavo veiklose Klaipėdoje. Kelionės metu buvo siekiama, kad atvykę mokiniai susipažintų su Lietuvos jūrų muziejaus Delfinų terapijos centru ir jo organizuojamomis veiklomis, dalyvautų praktiniuose užsiėmimuose bei iš arti susipažintų su holistiniu delfinų asistuojamos terapijos poveikiu. Kelionės metu visi mokiniai turėjo galimybę daugiau sužinoti apie negalią: per užsiėmimus Marijos Montessori mokykloje – darželyje, bei dalyvaudami kasmetiniame Lietuvos jūrų muziejaus ir partnerių organizuotame renginyje apie negalios suvokimą „Aš neabejingas – o Tu?'', kuris vyko Klaipėdos universitete.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Tęsiant BUSTA projekto veiklas parengtas naujienlaiškis, kuriame pristatomos veiklos: projekto partneriai nuo projekto pradžios įgyvendino 2 iš 3 projekte
numatytų mokymo ir mokymosi veiklų, dar kitaip vadinamų LTT (akronimas nuo angliškų žodžių - learning, teaching, training - aut. past.). Šios LTT veiklos tikslas yra mokytis per patirtį. Veiklose dalyvavo mokytojai ir specialistai bei mokiniai iš mokyklų, kurie domisi terapiniais žirgais, delfinais ir šunimis. Taip pat projekto partneriai dalyvavo festivalyje Lietuvoje – skaitykite toliau ir sužinosite apie tai daugiau.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
2023 vasario 23 d. Delfinų asistuojamos terapijos centro komanda kartu su partneriais iš Lietuvos – Klaipėdos Marijos Montessori mokyklos-darželio, iš Belgijos – Europos paslaugų teikėjų žmonėms su negalia asociacijos ir Briuselio – lauko mokyklos bei iš Bulgarijos – Demokratinio mokymo bendruomenės dalyvavo nuotoliniame susitikime, kuriame aptarė projekto „Mokinių gebėjimų ugdymas bendradarbiaujant su terapiniais gyvūnais“ rezultatus bei parengtą ataskaitą. Partneriai pasidalino ir aptarė veiklos ataskaitoje pateiktais rezultatais: vizitais į partnerių institucijas, įvykusiu renginiu ,,Aš neabejingas – o Tu“?, publikuotu bendru naujienlaiškiu, sukurtais trumpais filmukais. Taip pat visi partneriai pasidalino projekto metu pasiektu vienu svarbiausiu rezultatu, t.y. mokinių įgytais įgūdžiais per skirtingas gyvūnų asistuojamos terapijos patirtis ir mokymus dalyvaujant šiame projekte. Mokiniai turėjo išskirtinę galimybę įsitraukti į gyvūnų asistuojamos terapijos procesą: tiek dalyvaujant gyvūnų asistuojamose terapijose su skirtingais gyvūnais: žirgu, šunimi, delfinu, tiek ir dalyvaujant šių gyvūnų treniravime.
Susitikimo pabaigoje buvo aptarti būsimi projekto partnerių planuojami susitikimai bei rengiami rezultatai. Partneriai iš Belgijos informavo, kad jau pradedamas kurti filmas, kuriame bus pristatomos gyvūnų asistuojamos terapijos: hipoterapija, kaniterapija, delfinų asistuojama terapija, mokinių veiklos ir įspūdžiai dalyvaujant projekte.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Lapkričio 29 d.–gruodžio 2 d. vyko antrasis Erasmus+ projekto ,,Mokinių gebėjimų ugdymas bendradarbiaujant su terapiniais gyvūnais“ partnerių susitikimas. Susitikime dalyvavo partneriai iš Belgijos bei Bulgarijos. Svečiai susipažino su Lietuvos jūrų muziejaus vykdomomis veiklomis Delfinų terapijos centre. Atvyko 6 mokiniai iš Belgijos ir 8 mokiniai iš Demokratinio ugdymo bendruomenės Bulgarijoje.
Apsilankymas Delfinų terapijos centre ir pažintis su delfinais.
Tikslas buvo pažinti delfinus, jų elgesio formas ir palyginti jas su žmonių elgesio formomis. Susitikimas buvo pagrįstas įvairia praktine veikla, susijusia su Delfinų asistuojamos terapijos centro teikiamomis paslaugomis klientams su negalia. Lietuvos jūrų muziejuje organizuotos tęstinės veiklos, kurių metu siekta aktyvinti, įgalinti, suburti įtraukųjį ugdymą per delfinų, jų savybių supratimo kontekstą kartu su Delfinų asistuojamos terapijos centro komanda.
Susitikimas socialinėje kavinėje ,,Max Coffee”.
Organizuota diskusija grupėje su arbata Klaipėdos miesto kavinėje ,,Max Coffee”, dalijantis idėjomis kaip pagerinti socialinį gyvenimą įvairiose žmonių grupėse.
Visų veiklų metu buvo skatinimas mokinių tarpusavio pasitikėjimas ir tarpasmeninių ryšių kūrimas, drąsos ugdymas, kompetencijų plėtra. Mokiniai turėjo galimybę pasidalinti savo patirtimi per klausimų ir atsakymų sesijas. Projekto veiklomis siekiama plėsti vaikų, kuriems sunkiau sekasi reikšti nuomonę bei trūksta drąsos, kompetencijas, bei vykdyti įtraukųjį mokymą.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Marijos Montessori mokyklos mokiniai susipažino su delfinų asistuojama terapija ir jos teikiama nauda. Susitikimo tikslas buvo suteikti vaikams tiesioginių žinių apie delfinų asistuojamą terapiją. Suteikiant galimybę patiems išbandyti ir artimai susipažinti su delfinų asistuojama terapija – jos poveikiu, taip pat paskatinti mokinius bendradarbiauti ir dalintis informacija tarpusavyje. Po pažinties su delfinų asistuojama terapija vyko diskusija ir įspūdžių aptarimas.
Bendravimas su delfinais vaikams suteikė daug teigiamų emocijų. Mokiniai pajuto, kad delfinas per keletą akimirkų gali tapti puikiu draugu, padedančiu vaikui siekti teigiamų rezultatų. Delfinas sugeba jausti žmogaus nuotaikas, supranta gestus, pats prašo dėmesio kalbindamas, žaismingai mesdamas kamuolį ar taškydamas vandeniu. Susitikimo pabaigoje mokiniai džiaugėsi, kad jie jau žino ne tik delfinų priežiūros ir treniravimo patirtis, bet ir pamatė kaip šie gyvūnai gali padėti vaikams jaustis geriau.
Veikla organizuota įgyvendinant ERASMUS + projektą „Įgūdžių tobulinimas mokyklose, pasitelkiant terapinius gyvūnus - BUSTA”. Projekto dalyviai skatinami nuolat tobulėti, mokytis tyrinėti ir pažinti juos supantį pasaulį per patyrimines veiklas.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Gruodžio 2 d. įvyko kasmetinis festivalis „Aš – neabejingas, o Tu?“, skirtas Tarptautinei žmonių su negalia supratingumo dienai paminėti. Renginyje dalyvavo net 2000 vaikų, daugiau nei 100 mokyklų bei darželių iš visos Lietuvos. Renginio vedėja akcentavo žmonių su negalia svarbą, juos supančių žmonių sąmoningumą ir supratingumą neįgaliųjų atžvilgiu. Pristatė skirtingus negalios ženklus, kad priešmokyklinio ir jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikai kuo daugiau sužinotų ką reiškia gyventi turint negalią. Klaipėdos universiteto patalpose įrengtose specialiose laboratorijose vaikai išbandė, kaip galima judėti ramentų ar vežimėlio pagalba, susipažino su klausos, regos negalią turinčių žmonių pasauliu – pabandė rašyti ir skaityti Brailio raštu, išbandė ir kitas įvairias veiklas, kurios taikomos žmonėms su fizine ar protine negalia. Tiesioginės transliacijos metu vaikai taip pat stebėjo diskusijas ir interviu negalios tema, įsitraukė į praktines veiklas kartu su įvairiais personažais ir delfinais.
Festivalyje buvo pristatomi partnerių sukurti video pranešimai apie projekto įgyvendinimą jų šalyse:
Delfinų terapijos centro pranešimas (spustelkite ir žiūrėkite vaizdo siužetą)
Projekto partnerių iš Bulgarijos pranešimas (spustelkite ir žiūrėkite vaizdo siužetą)
Projekto partnerių iš Lietuvos, M. Montessori mokyklos-darželio pranešimas (spustelkite ir žiūrėkite vaizdo siužetą)
Projekto partnerių iš Belgijos pranešimas (spustelkite ir žiūrėkite vaizdo siužetą)
Renginio organizatoriai – Lietuvos jūrų muziejaus Delfinų terapijos centras kartu su Klaipėdos universiteto Sveikatos mokslų fakulteto Holistinės medicinos ir reabilitacijos katedra.
Renginio partneriai – Šiaulių miesto Lopšelis–darželis „Pasaka“, Klaipėdos Litorinos mokykla, Klaipėdos regos ugdymo centras.
Renginio globėjas – Klaipėdos moterų Rotary klubas „Aditė“.
Renginio rėmėjas – kavinė „Max Coffee“.
Šiemet renginys vyko įtraukiant programą ERASMUS+ ir buvo finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis, į jį prisijungė ir projekto ,,Mokinių gebėjimų ugdymas bendradarbiaujant su terapiniais gyvūnais“ partneriai iš Belgijos bei Bulgarijos.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Suburiant ir bendradarbiaujant su mokyklomis bei gyvūnų terapijos organizacijomis, Erasmus - finansuojamu projektu BUSTA siekiama suteikti mokiniams ir studentams galimybę pamatyti žmonių su negalia realų gyvenimą už mokyklos ribų: plėtoti mokslinius tyrimus ir bendradarbiauti siekiant integruoti terapinių gyvūnų mokymą. Partneriai pradėjo projektą, susitikę gegužę Briuselyje. Nuo tada mokyklos ir gyvūnų terapijos organizacijos dirba kartu, siekdami supažindinti su BUSTA projektu mokinius iš partnerių mokyklų: Bulgarijoje, Lietuvoje ir Belgijoje.
Delfinų terapijos centro specialistai rugsėjo 2 d. vyko į Marijos Montessori mokyklą Klaipėdoje, pristatyti ir supažindinti vaikus su delfinų asistuojama terapija ir jos teikiama nauda vaikams su individualiais poreikiais. Susitikimo pradžioje mokiniai pasidalino savo vasaros atostogų įspūdžiais susijusiais su naujomis patirtimis su gyvūnais. Vėliau specialistai vaikams papasakojo apie delfinų asistuojamos terapijos procesą, vykdomas veiklas, siekiamus tikslus, socialinį kontaktą ir jo svarbą tiek gyvūnui tiek žmogui. Plačiau pristatyta ir delfino elgsena bei delfino ir žmogaus bendravimo ypatumai vandenyje.
Susitikimo pabaigoje, žinioms įtvirtinti vaikams buvo parodytas vaizdo reportažas iš delfinų terapijos centre organizuotų individualių užsiėmimų su delfinais, kuris sulaukė didžiulio vaikų susidomėjimo ir ovacijų. Įgyvendinant ERASMUS+ projektą „Įgūdžių tobulinimas mokyklose, pasitelkiant terapinius gyvūnus – BUSTA“ projekto dalyviai skatinami nuolat tobulėti, mokytis tyrinėti ir pažinti juos supantį pasaulį per patyrimines veiklas. Lavinti smalsumą įtraukiant į mokyklos gyvenimą ir vaikų mokymosi procesą Delfinų terapijos centro, delfinų priežiūros ir treniravimo patirtis.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Įvyko trečiasis projekto susitikimas su M. Montessori mokyklos-darželio mokiniais, kurio tikslas buvo susipažinti su aktyvaus poilsio nauda ir galimybėmis gamtoje, skatinti tarpusavio bendravimą.
Susitikimas prasidėjo edukacine ekskursija po Lietuvos jūrų muziejų su Akvariumo ir jūrų gamtos skyriaus ichtiologu Žygimantu Geču, kuris pristatė paslaptingą vandenų pasaulį: ,,Kas Baltijoje gyvena? Apie Baltijos jūrą, jos gyvūniją ir augaliją“.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
2022 m. gegužės 11–12 d. Briuselyje įvyko pirmasis projekto BUSTA partnerių darbinis susitikimas. Susitikime dalyvavo 12 projekto partnerių institucijų darbuotojų. Pirmąją dieną susitikimo dalyvius priėmė projekto partneris Brussels Outdoor School. Projekto iniciatoriai pristatė atnaujintas projekto veiklas ir jų įgyvendinimo grafiką. Vėliau vyko visų projekto partnerių prisistatymas ir priimančiosios organizacijos – Brussels Outdoor School apžiūrėjimas ir susipažinimas su jų veikla.
Antrąją dieną susitikimas vyko projekto partnerio – Europos paslaugų teikėjų neįgaliesiems asociacijos – būstinėje, kurių metu buvo aptarti trys siektini projekto rezultatai – dokumentinis filmas, tyrimas ir metodika. Taip pat buvo pristatyta projekto komunikavimo strategija, vizualinis identitetas, administravimo taisyklės ir finansiniai projekto valdymo aspektai bei sutarta dėl tolimesnių veiklų.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Delfinų terapijos centre 2022 m. balandžio 25 d. įvyko antrasis projekto dalyvių vizitas, jo metu vaikai sužinojo apie delfinų elgseną ir tarpusavio santykius.
Susitikimas prasidėjo sensorinės integracijos laboratorijoje, kur kiekvienas dalyvis pristatė sugalvotus klausimus delfinui, delfino treneriui ir draugui iš projekto partnerio šalių: Bulgarijos bei Belgijos. Vėliau vaikai žaidė aktyvius žaidimus, vieni iš kitų mokėsi komandinio darbo ir komunikacijos, taip pat dalyvavo judesio terapijos sesijoje, parengtoje Sherborne terapijos pagrindais. Vaikai užduotis atliko pasiskirstę poromis.
Lietuvos jūrų muziejaus vyr. biologė Laura Lupeikaitė mokiniams pristatė delfinų fiziologiją, elgseną, bendravimo ypatumus, įdomius faktus apie šiuos gyvūnus bei atsakė į kylančius klausimus.
Vizito pabaigoje vyko žaislų delfinams kūrybinės dirbtuvės. Delfinų terapijos centro specialistai pateikė pavyzdžių, o tada patys moksleiviai kūrė žaislus iš įvairių priemonių: neskęstančių platformų, kamuolių, žiedų, virvių ir plūdurų. Mokiniai atlikdami kūrybinę užduotį mažose komandose mokėsi bendradarbiauti bei dalintis informacija. Kiekviena grupė pristatė savo projektus, argumentavo dizaino pasirinkimą.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Delfinų terapijos centre įvyko pirmasis projekto susitikimas su M. Montessori mokyklos-darželio 3 klasės vaikais ir mokytoja Inga Sobutiene. Vaikai klausėsi edukacinio pasakojimo apie delfinus, sprendė komandines užduotis, dalyvavo kūrybinėse veiklose, kūrė delfino namus, o rezultatus pristatė klasei, taip pat smalsiai ieškojo ir spėliojo delfinariume gyvenančių delfinų vardų raidžių. Šio projekto veiklos numato partnerių susitikimus: vaikai iš Lietuvos, Belgijos ir Bulgarijos komunikuos per nuotolį, dalinsis savo žiniomis ir patirtimi. Įgytos kompetencijos terapijų centruose ne tik nuties naujus draugystės tiltus, tačiau ir padės vystyti įvairius gebėjimus.
Šis pranešimas atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.