Audio file

LAIVAS: Nusileidę į apatinį denį, atsiduriame mašinų skyriuje – vietoje, kur laivo širdis plaka galingiausiu ritmu. Dabar čia ramu, mano viduje rasite du išskirtinius Maybach kūrinius – MTU variklius. Vokiečiai turėjo tradiciją – duoti vardus varikliams. „Sūduvio“ varikliai taip pat turi vardus  – pirmasis  Bianca, antrasis Silvia. Kiekvienas jų turi 16 cilindrų ir generuoja po 2600 arklio galių. Šie varikliai yra mano varomoji jėga. Išvystau net 16-os mazgų, arba ~30-ties km/h, greitį. Tiesa, plaukiant maksimaliu greičiu, kas valandą sudegindavau apie 700 litrų dyzelinio kuro. Plaukdamas ramia eiga prireikdavo apie 200 litrų. Viskas čia pulsavo gyvenimu.

Foninis garsas: kviečia vieną iš įgulos narių ,,Elektromechaninės kovinės dalies vadui pasiruošti. Kartoju: elektromechaninės kovinės dalies vadui pasiruošt‘‘.

ELEKTROMECHANINĖS KOVINĖS DALIES VADAS I: Iš tiesų mūsų darbas buvo nematomas. Jei dirbome gerai, niekas net nesusimąstydavo, kad egzistuojame. Bet jei kas nors nepasisekdavo – viskas pajuntama akimirksniu. Tai panašu į kambuzą – jei valgis blogas, tai per kelias minutes visi būna nepatenkinti. Lygiai taip pat ir su mumis – gedimas elektros tiekimo sistemoje arba sugedęs vamzdis galjune greitai primindavo įgulai apie mūsų buvimą. Esu Justas Žaglinskis, paskutinis elektromechaninės kovinės dalies vadas laive „Sūduvis“, tarnavau nuo 2018 m. iki 2019 m.  Užaugau Šiaulių rajone, Gruzdžių miestelyje. Stojau į aukštojo mokslo studijas Klaipėdoje – patiko miestas. Studijavau Laivų energetinių įrenginių eksploataciją arba (kitaip) laivo mechaniko specialybę Klaipėdos universitete ir pasirinkau mokslininko kelią. Tik po to priėmiau sprendimą tarnauti laive. Civilinė laivyba nesužavėjo, kur kas labiau masino karinė laivyba ir karo laivai, nes buvau baigęs jaunųjų karininkų kursus. Norėjau po bakalauro, bet aplinkybės nesusiklostė. Kai aplinkybės vėl pasikeitė, nupūčiau dulkes nuo jaunesniojo karininko diplomo. Buvo pasirinkimas tarp komfortiškesnių patrulinių laivų, bet aš nusprendžiau pradėti karjerą „Sūduvyje“. 
ELEKTROMECHANINĖS KOVINĖS DALIES VADAS II: O aš esu Tomas Abromavičius, laivo „Sūduvis“ elektromechaninės kovinės dalies vadas, tarnybą atlikęs nuo 2009 m. iki 2013 m. Būdavo, išplaukdavome mėnesiui ir ilgiau. Rimtai jūrlige nesirgdavau, galvą paskaudėdavo, valgyti norėdavosi, ir tiek. Tą ligą kiekvienas skirtingai išgyvena. Prisimenu, per didelį bangavimą traškėdavo visa mediena, panašiai kaip jachtose. Kai didelis štormas, apimdavo baimės jausmas, kad sulūš.
ELEKTROMECHANINĖS KOVINĖS DALIES VADAS I: Paskutinė ilga kelionė iš Talino buvo sunki. Gedimai sekė vienas kitą, o laivas, rodės, iš visų jėgų stengėsi nepasiduoti. Tarpinis oro aušintuvas leido vandenį į cilindrus, gedo vairas, sraigtai stipriai vibravo. Net ir ką tik po remonto išplaukę į jūrą turėjom e beveik gaisro atvejį – buvo prarastas sandarumas tarp turbo kompresoriaus ir išmetimo kolektoriaus, o tai sąlygojo tepimo alyvos patekimą ant iki raudonumo įkaitusio kolektoriaus. Tas kartas buvo paskutinis. Nuspręsta, kad „Sūduvis“ turi ilsėtis.

Foninis garsas: ,,Jūsų budėjimas baigtas‘‘.

LAIVAS: Mano dienos buvo suskaičiuotos. Senas ir pavargęs, pagaliau pailsėjau.

LAIVAS: Keliaukime link kambuzo.