LAIVAS: Vairinė – laivo širdis, kur keturi kariai valdo laivą iš viršutinio kovinio posto. Čia RŽS (reguliuojamo žingsnio sraigto) operatorius, vairininkas, radaro operatorius ir ryšininkas dirba pamainomis, nepertraukiamai valdydami laivą jūroje. RŽS operatorius reguliuoja sraigtų mentės kampą, kontroliuodamas greitį ir manevringumą. Naudojant elektrines pavaras leidžia laivui judėti tyliau ir taupiau, sumažinant degalų suvartojimą ir vibraciją, ypač tai svarbu minų medžiojimo metu.
VAIRININKŲ NAVIGATORIŲ KOMANDOS VADAS: Esu Andrius Riauka, nuo 2004-ųjų iki 2007-ųjų vadovavau vairininkų navigatorių komandai. Vairininkas – tai karys, kuris rūpinasi laivo vairo plunksnų darbu, nukreipdamas laivą numatytu kursu. Jis neprivalo žvilgčioti už iliuminatoriaus, nes jo pagrindinis tikslas – išlaikyti kursą. Vachtos karininkas, nurodo kryptį, o vairininkas tiksliai vykdo nurodymus. Radijo lokacijos sistema – radaras – stebi aplinką, atvaizduodama artimiausius objektus. Ši sistema leidžia vachtos karininkui matyti bendrą situaciją, atpažinti laivus ar kitus objektus, užtikrinti saugų prasilenkimą ir išvengti avarijų.
Visuomet svajojau tapti jūreiviu. Nuo vaikystės mane traukė jūra, todėl baigęs pagrindinę mokyklą įstojau į Klaipėdos laivininkų mokyklą, kur studijavau 1992–1996 metais. Po studijų turėjau atlikti praktiką civiliniame laivyne, tačiau vietų trūko, todėl gavau šaukimą atlikti privalomąją tarnybą kariniame laivyne. Ten mane taip įtraukė – jūrų tarnyba pasirodė tikrai patraukli. Po keturių mėnesių privalomosios tarnybos man pasiūlė likti, ir aš, nedvejodamas, sutikau.